Dag 3 in NY

1 augustus 2022 - New York City, Verenigde Staten

Jeetje van al dat lopen heb ik zelfs een blaar gekregen. Nou dan is het echt wel veel lopen...haha.

Vandaag dag 3. Wederom vroeg wakker geworden, maar toch maar even snoezen. Brian lag nog lekker te slapen en rond half 8 werd ie wakker. Hup eruit en jahoor meneer ging sporten in de mega sportruimte (not). Zo had ik even de tijd om mijn blaar door te prikken en me shirt te wassen.

Na het douchen zijn we rond 9 uur naar buiten gegaan. Ja he het is zondag. Rustig aan !

Naast het hotel zit een bakkertje en daar wat eten gehaald. Was goed te doen en goedkoper dan ons eerste ontbijt. Jawel 5 dollar goedkoper.

Na het ontbijt zijn we naar de Edge gelopen.  Wouwwww wat een mega hoog gebouw.  Brian zei ga jij maar alleen. Ik zei echt niet. Je gaat gewoon mee.

Zo gezegd zo gedaan. Wij naar de 4e verdieping en daar onze qr code laten zien van de sightseeing pass. Werkt goed hoor!

Hup naar de 100e verdieping en toen we boven kwamen wat het een wouw moment. Het was precies zoals ik had gezien, maar had het echt groter verwacht.  Die glazen grond...nou brian durfde niet er overheen, nou ik wel.

Foto's maken, beetje rondkijken en ff genieten van het uitzicht.

Brian wilde graag naar de zoo. Maar om nou helemaal weer te lopen naar Central Park is echt te veel van het goede. We hebben tot nu toe eigenlijk alles gelopen. Goed te doen, maar je moet wel goede en dichte schoenen dragen. Dus op zoek naar metro (duurde ff maar goed). Metrocard gekocht. Tip: ga je niet veel dan kun je een metrocard kopen van 5.50 en daarvan kun je 2 x gebruik maken van de metro (zolang je onder de grond blijft is het 1 x - hoeveel metro's je ook neemt). 1 rit kost 2.75.

Bij de zoo een hapje gegeten.  Was goed te doen. En daarna naar de zoo. Groot? Totaal niet en eigenlijk zonde om te bezoeken.  Advies voor anderen: niet doen. Het is zo klein, binnen 1 uur doorgelopen. Maar ach toch wat animals gezien.

Rond 15.00 uur hebben we wederom de metro genomen maar nu helemaal downtown. De gratis ferry naar Staten Island. Echt dat is leuk om te doen. We hadden namelijk gekozen om niet de sightseeing boot te nemen om langs het Vrijheidsbeeld te gaan. Nou kan je zeggen, met de gratis ferry kom ook dichtbij hoor. Alleen een foto maken met jezelf en het beeld erop das best lastig.

Terug op Times Square wilde we wat eten, was inmiddels 17.30 uur of zo. We staan te kijken bij een restaurant komt er iemand op ons af. Hij vraagt waar we vandaan komen. En zo begint het gesprek. Na 10 min ongeveer wilde we naar binnen. Hij ging mee. Heel apart was dat. Maar goed....we gingen zitten. Hij was voornamelijk met Brian aan het praten en keek ik maar toe. Was dit nou een verkooppraatje of niet. We dronken wat en hij bestelde ook nog chips met qucamole. Hij praatte, vroeg dingen....ik was achterdochtig en zag ook dat Brian dat was. Maar na 1.5 uur over koetjes en kalfjes te hebben gesproken, betaalde hij de rekening 75 dollar. Hij bedankte ons voor het gesprek en liep de deur uit. We keken elkaar aan ..zo van nou ja. Ach we hebben ff de tijd gedood....zo denken we maar.

Maar we hadden nog steeds niet gegeten. Bij de overkant van het hotel zit een woktogo. Nou heerlijk eten meegenomen en op de kamer opgegeten.  Want nog ergens uitgebreid eten....daar hadden we geen puf meer voor.

22.00 uur. Het lampje gaat uit.

Sorry voor de uitgebreide versie hahahaha

Brian en Petra

Oja.18.894 stappen - 13.61 km. (Ongeveer)

20220731_09250420220731_09501420220731_10161320220731_105325 20220731_13184620220731_13191020220731_13532220220731_13450920220731_15374520220731_15421320220731_10201820220731_153824

1. Miranda:
    1 augustus 2022
    Goedemorgen, wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen! Dat je er nog puf voor hebt iedere avond! Lekker genieten saampjes en morgen lezen we weer jullie avonturen!
    😘
  2. Yvonne:
    1 augustus 2022
    Wat een mooi reisverslag weer.
    Wij kunnen er ook van genieten.
    Morgen naar Orlando.
    Wij zullen je weer volgen.
    Dikke kus
  3. Bianca Meijer:
    1 augustus 2022
    Bekende plekken. Zo leuk om weer terug te zien.
    Veel plezier samen.
  4. Jochanan:
    2 augustus 2022
    Wat een belevenissen, geweldig allemaal en morgen met de greyhound 🤣naar Orlando. Nee hoor moeten jullie de volgende keer maar doen. Nu maar met het vliegtuig. Goede vlucht. En ik kijk weer uit naar jullie volgende leuke reisverslag. Veel plezier. 🛫😘
  5. Jochanan:
    2 augustus 2022
    New York 18:04
    Apeldoorn 00:04
  6. Marieke:
    3 augustus 2022
    Superleuk die avonturen en zo herkenbaar. En nu op naar een heel ander deel van Amerika. Have fun