Gehaald !

30 juli 2022 - New York City, Verenigde Staten

We hebben het gehaald. Het vliegtuig niet gemist...haha.

Tijdens de vlucht hadden zowel Brian als ik een koptelefoon met nois canceling. Dat is echt een aanrader. Muziekje aan of gewoon wat geluiden uit je koptelefoon laten komen en je hoort echt niets meer!

Maar ja als je tegen elkaar wilt praten kan het hele vliegtuig je horen, want de ander hoort je niet. Haha. Dat was wel ff lachen.

Na ons heerlijke ontbijt 🤣🤣, een snack en wat drinken, wat spelletjes om te tijd te doden en filmpjes kijken...zijn we er dus !

Het avontuur kan nu echt beginnen. Dat begon al bij de bagage. Vrij snel door de douane  en de koffer gehaald en vervolgens op zoek naar de taxi die ik thuis al had geregeld. Zou die er staan ? Dat was al een avontuur op zich.

Als het goed is, staat er iemand met een bordje 'Nieuwveld of Hotel Holiday Inn'.  Ja wel. Ze stond er. Zo lachen om dat te zien dat er gewoon iemand met je naam staat te zwaaien.

Binnen enkele minuten stond er een mega auto voor de deur. We waren binnen 45 minuten bij ons hotel. Inchecken verliep ook snel. Koffers neergezet en toen zijn we aan de wandel gegaan.

Tja waar moet je heen in zo'n grote stad. Gelukkig had ik google maps gedownload....dus hup telefoon erbij en beetje kijken waar we heen konden. Joh we gaan gewoon lopen..wr zien wel. Ja je hebt ook wel gelijk. We zijn moe, maar we moeten door en meteen in het ritme komen. We hebben het uitgehouden tot 19.00 uur en toen waren we echt op.

Wat hebben we allemaal gedaan:

Times Square, door Central Park gelopen, st. Patrick Chathedral bezocht, in een mega Apple Store rondgelopen al was het alleen maar voor de airco (afkoelen dus) en in de Trump tower een ijsje gegeten.  En heel veel gelopen!! 17.000 stappen - 12 kilometer.

Kortom, we hebben onze ogen uitgekeken. Wat een indrukwekkende stad zeg !

Nu dus om naar bedje (half 8) en morgen uitgerust op pad.  Wat we gaan doen?!?! Geen idee. Daar ga ik zo ff naar kijken.

20220729_14463120220729_15092720220729_15414820220729_15574020220729_15581520220729_160505 20220729_17012220220729_17032020220729_17175920220729_165855

1. Jochanan:
    30 juli 2022
    02:30 wake up, you are both now in New York, the city that never sleeps. Snel ontbijtje en naar de Ferry voor een tocht over de East River ( 2 dollar en 75 cent). Voert jullie langs de complete skyline van Manhattan en een kijkje op de stad vanuit een ander perspectief (tip uit de AD v. vandaag. Trump was in Town? 🤣 veel plezier.