11 augustus: Key West

12 augustus 2022 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Wanneer ga ik nu eens doorslapen? Zou het vannacht lukken. Geen idee!

Na het sporten, de koffers ingepakt en naar de subway. Heerlijk redelijk gezond broodje gegeten. Op naar Key West. Ik dacht dat het wel mee zou vallen het rijden. Maar vanwege het slechte slapen, hakt zo'n reis er wel in. En dan elke keer op een boot...ik waggel gewoon nog in de auto  hahaha.

Wat een eind zeg, maar wat mooi. Een paradijs.

20220811_123154

Op aanrader van de buurman Tom zijn we tarpons gaan voeren in Islamorada. Wat hebben we gelachen zeg.  Maar ook mevrouw Haai was er en de pelikaan. Je moest echt oppassen dat ze de vis niet uit je emmertje haalde.

20220811_11171120220811_112843

20220811_112949

En we vervolgden onze weg. Onderweg nog een x gestopt, want ik was behoorlijk moe van het rijden. Dus ff happie eten.

Rond half 3 kwamen we bij ons hotel aan. WOUW weer mooi hoor. Vriendelijk en gastvrij. Maar ja het is dan wel het Hilton he. Gratis flesjes water. Welkomstpakketje met koekjes erin. Er zat ook iemand die excursies verkocht. Wij meteen gevraagd wat er te doen was. Wisten we al wel, maar ja nog een x vragen en wie weet. Ja hoor ze kon ook parasailing aanbieden. Is wel om 4 uur in downtown. O oke....maar we bieden taxibusjes gratis aan daar na toe. Dus pak ik die van 3 uur maar...dan ben je er op tijd. Ehm..ja maar het is nu kwart voor 3. Dus Brian heeft koffers gepakt uit auto, ik betaald (uiteraard) en snel naar onze kamers. Neergelegd, zwemspullen gepakt en gaan. 5 minuten later kwam de taxi.

20220811_145846

Service hoor. Plattegrond mee en hup daar gingen we. Kon nog net ademhalen.

Parasailing...oeps wat hebben we gedaan?!? Allebei vonden we het echt ook spannend om te doen. Maar we hebben het overwonnen en hoe !!! Met de boot een stuk van de kust af gevaren.  En toen zwemvest aan, tuigje waar je in moest zitten...en dan wachten op je beurt.

Ja kom maar zegt hij.....oke....maar we vinden het doodeng ! Maar dat zie je niet op de fotos. Filmpje misschien wel..hahah.

DSC_0091DSC_0087DSC_0076DSC_0064DSC_0065

Het was zo hoog..maar eenmaal boven is het echt rustig......maar we hebben het gedaan!

Daarna wilde ik graag het voormalige vakantiehuis van de president zien. O is maar klein stukje lopen. Shit op mijn slippers....helllppp oke we doen het gewoon. Oja onderweg ijsco tegen. Mag ik 1 bolletje...tuurlijk zegt de mevrouw. Dat is 9 dollar. Het is dat ik al een keuze had gemaakt, anders had ik spontaan het bolletje terug gedaan.

Ja hier is het huis. We konden niet naar binnen, maar dat hoefde niet. Als jk hier toch ben..wik het zien. Maar ook het eind punt zeg maar can florida/Amerika. De mevrouw in hotel zei...valt wel mee...door de mainstreet en dan ben je er.

Ja tuurlijk, 2 mijl verder....maar op onze blote voeten inmiddels hebben we ook dat gehaald !

20220811_180729

20220811_184801

Oke foto gemaakt en dan nu ? Onee terug lopen ...het was gelukkig niet warm, nee het was f###ing doodheet. Zweetdruppels liepen in onze bilnaad. We wilden beetje doorlopen, want iets voor half 8 konden we dan de taxi van het hotel weer nemen. We hebben zo goed doorgelopen dat we zelfs nog 10 minuten overhadden , dus kon ik ff snel een mooie hoody scoren voor weinig.

Toen we terugkwamen hebben we een heerlijke duik genomen en een smoothie gedronken.

20220811_19382120220811_201403

Oja we zagen ook een klein beestje bij het zwembad. Je moet trouwens niet bang zijn voor beestjes hier...hahaha

20220811_194544

20220811_194435

En nu terug op de kamer. Douchen en pootjes omhoog. Of we morgen nog iets gaan bekijken weten we niet....maar weet wel dat we het hele eind weer terug moeten rijden en dan doorrijden naar Miami.

Maar eerst lekker slapen hoop ik. Met twee aparte bedden. We gaan het zien...

20220811_203820

1. Jochanan:
    04:42
    Het was weer een enerverende dag met de beestjes op Key West en 1 bolletje ijs, gaat het weer een beetje mevrouw Veer. Hebben jullie het Hemingway House nog bezocht? Straks na de gebruikelijke ochtend oefeningen heerlijk relaxt over de highway naar Miami met weer nieuwe avonturen. Nog veel fijne en mooie momenten op de laatste dagen van deze fantastische vakantie. 👋👋
  2. Petra:
    12 augustus 2022
    Ja hetHemingway House zeker gezien. We zijn er langsgelopen.
  3. Miranda:
    12 augustus 2022
    Wat een belevenis zeg jeetje! Ik vind het super stoer van jullie ik zou voor geen enkel bedrag zo de lucht in gaan😂 💪🏽 Het is een lange weg maar een prachtige reis naar dit punt toe. Geniet er nog maar lekker van en ik denk dat je als een roosje slaapt zo met 2 aparte bedden, zo heb je geen last van Brian zijn benen😂
  4. Yvonne:
    12 augustus 2022
    Zo weer een mooie dag meegemaakt.
    Na een lange tocht hupsekee weer de volgende attractie😀 wat gaaf hoor parasailing.
    Leuke foto's zijn er gemaakt.
    Lekker ijsje voor 9.00 dollar.😫 ik vind 2.80 al duur🤣 maar joh jje heb vakantie.🤣 wat was dat voor beestje bij het zwembad?
    Geniet samen nog .😘
    Jeetje je apte net en het was nog maar 03.30. (GAAP GAAP)
    Fijne dag morgen.💋😘
  5. Margarida: