8 AUG. NAPLES

9 augustus 2022 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Na een onrustige nacht voor mij..vaak wakker. Maar goed...rust wel goed uit. En Brian? Die slaapt overal. Auto, bed, stoel...maakt hem niet uit. Daar moet ik zo om lachen. Ook al stappen we in om te ontbijten...5 min slapen heeft meneer zijn ogen dicht. Deed hij vroeger ook al.

Maar goed....Vanmorgen rond half 9 vertrokken Want we hadden een vol programma. Nadruk op hadden 🤣🤣

Op naar Naples Botanical Garden. De entree prijs loog er niet, maar het was adembenemend mooi.

20220808_10151120220808_10191220220808_10202320220808_10232220220808_10392120220808_105401

20220808_111436

Na ruim hadden we het eigenlijk al gezien. Het was ook weer zo heet. Zweet liep langs onze voorhoofd. Dus snel de airco van de auto opzoeken.

Op naar Bayan tree. Dat zijn bomen met zoveel worstels...pff. deze staan gewoon langs de straat in een woonwijk waar je u tegen zegt. Echt mega grote huizen. Naples is ook niet voor niets een rijke stad waar veel gepensioneerden wonen naast het gewone klootjesvolk natuurlijk. Maar goed...die bomen waren super mooi om te zien.

20220808_11363220220808_113654

En nu komt het. We wilden met een segwaytour gaan doen. Dit was slechts een paar minuten rijden naar Tiny Town in Naples. Daar aangekomen....is er niemand. Nee zegt iemand die zal wel een tour aan het doen zijn. Pffff helaas en nu ?? Dan maar eerst even lunchen.

Tijdens de lunch (veel zaken hebben wifi gelukkig) gekeken wat we zouden konden doen.  Een bootje huren in Goodland. Slechts een half uurtje rijden. Komen we daar  .slechts 2 auto's en niemand te bekennen.  Shit en nu? Geen wifi...dus niet ff googlen. Gelukkig kan je wel via google maps zoeken. Dus zo gezegd..'rent a boat marco island'.

9 minuten rijden..oke laten we dat maar proberen en anders gaan we naar hotel. Ergens achteraf kwamen we bij een haven. Can we rent a boat? Yes yes..

En zo zaten we een half uur later op een boot.  Helaas geen zwemkleding bij ons en handdoeken, maar ach we zien wel. Worden we nat, droogt wel weer. De boot hadden we tot uiterlijk 16.30 uur.

Twee uur daar gaan we......ik moest varen, want Brian mocht niet. Zweterige handen ...en gaan na een lange uitleg in het Engels. En wij maar ja, oke, we begrijpen het (niet 😀😀😀).

20220808_154345

Slow begrepen we...en met een kaart van het gebied gingen we op pad. Moeders achter het stuur. Pfff laatste keer was in de Grand Canyon geloof ik. En toen vond ik het al eng. Maar ik moest nu wel....onder de brug richting open water. JAaaaa ...een dolfijn...zo lief....later hebben we er nog veel meer gespot.

20220808_144713

Brian achter het stuur. Volg de zwarte lijn zei die man..kijk op je gps. Yes yes.... en ineens zaten we vast in het zand. Hoe dan? Motor omhoog, brian eruit gesprongen en de boot beetje weggeduwd. Ik kreeg de zenuwen.  Maar het liep goed af. We gingen verder , maar waar zijn we. Geen bordjes langs de route, geen richting.....oeps...daar dobbelen we dan. Zweet brak me uit. Mama niet zo stressen, komt goed.  Oke...jongen...zal ook wel.

20220808_14522120220808_145103

20220808_144713

En ineens zien we dit ..wouwwwww

20220808_154314

Cape Romano Dome Houses south of Marco Island, in the Ten Thousand Islands of Collier County, Florida

We kwamen dichter bij. Mooi hoor en die natuur. We voelden ons net de Robinsons. Hahaha.

Dit stond op de kaart, dus we zaten goed. (Uiteindelijk de gele route gevaren)

Screenshot_20220808-221919_Drive

In de verte zagen we al wat donkere wolken...nee geen regen toch?? Een paar spatten regen gehad, maar in de verte was flink wat onweer.

20220808_162310

We denderende over de golven, zagen weer wat dolfijnen  - we dachten eerst een walvis die met zijn staart aan het zwaaien was, maar die man van het verhuurbedrijf zei dat het niet kon.

Af en toe bleven we ff stil liggen terwijl de boot heen en weer ging. We genoten van deze trip.

Het einde was nu in zicht, want het wed steeds donkerder.  Gelukkig bleef het droog, totdat we in de auto zaten...haha.

Rond 17 uur reden we weer naar het hotel. We hebben eerst bij een steakhouse gegeten, ff gesport. Jaja...ik heb ook 3 kwartier wat gedaan. Brian bleef nog ff langer terwijl ik 30 baantjes heb gezwommen. Toen nog samen ff in het zwembad over van alles gekletst....

Douchen en nu liggen we op bed. Ik me blog tikken en Brian nog ff wat lezen en werken.

Morgen op naar de Everglades om daarna richting Key Largo te gaan. De dagen vliegen voorbij.

1. Jochanan:
    Hollanda 07:20
    Wat een spannende en mooie boot tocht.
    En mooie opnamen van de natuur gemaakt.
    Na het sneurkelen en aansluitend de ochtend oefeningen, weer een mooie dag en spannende avonturen op o.a het junglepad. Veel plezier weer. 👋
  2. Marieke:
    9 augustus 2022
    Jeetje wat stoer Petra. Doe ik je absoluut niet na. Key West super. Geniet ervan
  3. Yvonne:
    9 augustus 2022
    Wat hebben jullie weer een mooie dag gehad.En die natuur zo mooi. Wst een wortels joh. Zie je hier niet.
    Wat leuk zeg samen in een bootje(ik ben al aan het zingen) maar oh wat een avontuur.
    Je durft toch maar. Ik zou zoiets nooit durven terwijll ik echt niet bang uitgevallen ben.
    Wederom lekker gegeten.
    En vanavond relaxen jullie.
    Hopelijk slaapje vannacht.
    we gaan jullie morgen weer volgen.
    DIKKE 💋