Kajak gehuurd in Apopka

5 augustus 2022 - Apopka, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen wat later wakker dan wat ik eigenlijk wilde. Maar ach..we hebben de tijd aan ons zelf. Brian ging vanmorgen nog even sporten, maar ik heb daar echt de puf niet voor. Ga zeker nog een x mee, heb niet voor niets me sport outfit mee genomen. Maar kon het gewoon niet opbrengen.

Toen Brian terugkwam, zijn we op pad gegaan. We zouden immers naar Kelly Park gaan. Das een uur rijden van het hotel.  Onderweg een broodje gescoord en gaan. Oja ook nog getankt. Das goedkoop.  25 dollar voor een tank.  Kon ff niet meer zo snel hoeveel er in ging, maar de rekenaars onderons kunnen het vast wel uitrekenen. Een gallon kostte 3.77. 😉

Eenmaal aangekomen bij het park stond er een bord. CLOSED. Shit en nu ?? Ach laten we dan maar ff gaan lopen of zo. Stukje rechtdoor gereden en we kwamen uit bij Kings Landing. Je zag iedereen met zwemkleding. Wij tas met kleding en handdoeken meegenomen en gaan.

We liepen het terrein op en wat zag ik achter een schuurtje? Jawel een bruine kleine beer. Niet heel goed gezien, want hij ging meteen weg. Ik zei tegen Brian kijk daar een beer. Ik weet het zeker. Maar weg....

We vroegen of we een kano konden huren. Ja alleen als je hebt gereserveerd of je moet een kano voor je zelf nemen.  Brian zei leuk mam doen we! Ehmmm. De vorige keer dat ik ging kanoën liep niet echt goed af. Hahaha

Vooruit laten we eens gek doen, zwemkleding aangedaan..spullen in auto gelaten. Je kon twee kanten op. Route B was Wildlife en route A was meer natuur. Oeps...wildlife ???

We kozen er voor om eerst route B te doen. Gelukkig maar want toen we van route A afkwamen bleek er een boom omgevallen te zijn. Dus route B was afgesloten. 1 man moest naar ziekenhuis met ik denk gebroken been. Maar goed we kozen dus route B.

Brian voor mij en ik vond het maar griezelig. Zo laag boven het water. Langs het kroos. Kijk mam een alligator. NEE..niet...gatver. het was een kleintje en lag aan de kant. Mam hier... schildpad. Ja mooi, maar ik moet peddelen en fotos maken. Ik kom....

Verderop zagen we een man in een bootje vissen. Hij vertelde ons dat daar nog een alligator ligt. Hij had hem van de week tegen zijn boot aan getikt. Ja tuurlijk meneer. Vertel me dat ff. Maar hoewel ik het best spannend en eng vond, ging ik er toch langs. Brian ook...dus ging zelfs beetje dichterbij. De natuurlijk is adembenemend. Zo mooi, zo rustgevend.

Nog voor het einde gingen we terug varen, want het werd best smaller. Heen was het stroomafwaarts, terug moesten we toch harder ons best doen.

Nu naar route A. Echt wat mooi. Enkele vogels gezien....beetje pootje baden in het water. Het was zo mooi. De fotos zeggen genoeg denk ik. Ik zal ook ff filmpje toevoegen. Kunnen jullie zien hoe mooi het is/was.  Zie apart kopje op de homepagina.

Rond 15 uur waren we terug.  Wat een mooie dag. Maar nu? Wat gaan we doen. Geen internet dus we konden niets opzoeken. We gingen terug naar Orlando. We zijn uitgekomen bij een Outlet. Mega groot, vele winkels. Echt niet normaal! Maar goedkoper?!?! We vonden het tegenvallen. Daar ook wat gegeten en gedronken. Dat hadden we nog niet gedaan namelijk. Dus we hadden wel honger.

Half 7 richting de auto, maar nu op zoek naar een restaurant voor ons avond eten.

Eenmaal terug in het hotel keken we elkaar aan....we moesten wel lachen. Allebei onze voorkant lekker rood. Hahaha. Insmeren...ja hoefde niet mee, want ja we gingen lopen was de bedoeling en miss ff zwemmen. En zo zie je maar weer..de dag verliep weer anders.

Zwemkleding hebben weer aangedaan en zijn nog ff lekker wezen poedelen in het zwembad bij het hotel.

En nu is het hier 21.30 uur. Nog ff boekje lezen en dan gaat het licht weer uit. Morgen gaan we richting St. Petersburg. Onderweg zullen we ongetwijfeld weer wat gaan ondernemen.

Tot morgen maar weer.

20220804_20472520220804_20215220220804_20205620220804_20061020220804_20005820220804_19543220220804_190003

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bianca Meijer:
    5 augustus 2022
    Super Petra en Brian. Leuk om jullie zo te volgen. Mooie foto’s.
  2. Henk:
    5 augustus 2022
    Een gallon is 4 liter. Dan kost een liter minder dan een dollar. Een dollar ongeveer evenveel waard als een euro. Dan kost de benzine minder dan een euro!
  3. Miranda:
    5 augustus 2022
    Wauw wauw en wauw, de natuur is daar echt prachtig, mooie filmpjes! Maar bij die krokodil was ik de wegwezer🫣 jammer dat die outlet tegen viel, helaas geen Gucci jas voor Brian, en schoenen voor de familie😂
    Voor nu lekker slapen en veel plezier in St. Petersburg 😘
  4. Jochanan:
    Orlando 03:20
    Wat een prachtige natuur. Best wel stoer met een kajak tussen de alligators door in de jungle, dus ik begrijp dan wel dat jullie niet op de foto willen met een zwembandje om. Hebben jullie daar nog een beetje kunnen snorkelen.🙈
    De Patrol is goedkoop zeg. Dollar 1,30?
    US Gallon is 3,78 ltr
    Nissan sentra sv inhoud tank 50 ltr.
    Nu nog aan het sneurkelen, straks een nieuw avontuur. Veel plezier weer. Vergeet jullie crémemetje niet. 😡👋
  5. Diana:
    5 augustus 2022
    Mooie foto’s. Zo te lezen genieten jullie volop!
  6. Monique Meijer:
    5 augustus 2022
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Geniet er nog lekker van. jaloersmakend🥴
    Lieve groeten van Monique😘
  7. Yvonne:
    6 augustus 2022
    Wat een belevenis weer voor jullie.
    Maar joh wat een angstig avontuur vond ik dit met de kajak. En die alligators ik zag dat ze zo over de weg liepen.
    Die outlet was wat voor Miranda🤣
    Geniet maar hoor zo een reis maak je maar 1x
    Kus van ons