ORLANDO - Kennedy Space Center

4 augustus 2022 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

Redelijk geslapen, maar om 6 uur ging hier een wekker af. De vorige hotelgasten vonden dit blijkbaar leuk. Ach was toch al wakker, maar nu helemaal. Beetje nog gedommeld.

7 uur heerlijk gedoucht en vervolgens de 'wasmand' geleegd. Hahaha. Sokken en ondergoed gewassen.  Brian ging er daarna ook uit en vervolgens hebben we gekeken wat we gingen doen. Het werd vandaag: Kennedy Space Center. 1.5 uur rijden. De tolwegen hebben we vermeden. Scheelde wel 20 minuten, maar zo zie je ook nog eens wat.

Maar eerst even ons ontbijt genomen, smoothy en een soort van toasti. En toen hup de highway op en rijden maar. Rijden gaat wel, maar de wegen. Alles gaat kriskras door elkaar.  Maar het is me gelukt.

Net voordat webij het Kennedy Space  center aankwamen, zagen we jawel een alligator in het water. Helaas konden we niet stoppen om een foto te maken, maar denk dat we nog wel een moment krijgen.

Aangekomen, parkeerplek geregeld. Maar ja vinden we straks die auto nog wel terug? Tuurlijk wel. Ik toch ff een foto gemaakt van kenteken. Hahaha.

20220803_110727

Het was trouwens mega warm. Echt niet te geloven. Daarom was het misschien ook niet zo mega druk. Zoals ik gisteren al zei gaat veel digitaal/zonder dat er personen bij hoeft te komen.  Hier ook. Kaartje dus via ticketzuil gekocht. Binnen 10 minuten binnen. Brian ff zijn voeten afgekoeld bij de entree van het park. Echt af en toe...ik moet er soms wel om lachen.

20220803_11144720220803_11153120220803_11214620220803_111457

Hoewel het niet druk leek kan ik wel zeggen dat de eerste attractie al een uur wachten.  We hadden geen idee waarvoor we stonden te wachten. Maar een babbetje met iemand was wel leuk. De tijd vloog eigenlijk voorbij. Zo kwamen we er achter dat studeren in de VS echt mega duur is. Voor 1 semester (5mnd) betalen ze 20.000 dollar. Dus 2 semesters gaan er 1 jaar....pffff. en dan dachten de Amerikanen dat de Europeanen rijke mensen zijn. Hahaha.

20220803_160955

We bleken in de rij te staan voor een simulator. 1 uur in de rij voor 4 min fun. Hahah. Leek de efteling wel. Er was echt veel te zien op het park. Het is echt mega ruim opgezet.

" Het is 1 van de grootste en bekendste bezienswaardigheden in Florida: John F. Kennedy Space Center. Het KSC is gelegen op Merritt Island in Cape Canaveral, aan de oostkust van de staat, in de buurt van de stad Titusville.Het centrum is de thuisbasis van NASA. "

We hebben er de hele dag rond gestruind.  De laatste bus naar de plek waar ze de spaceshuttles afschoten als het ware. Wouw amazing.

20220803_15234720220803_152422

Na deze leuke dag zijn we naar de Aldi gereden. Jawel een grote supermarkt je kent het vast wel. Brian moest speciaal water hebben.....pfff....moet ergens opletten. Snap dat kraan water dan niet goed is, maar hij leest elk etiket. Echt he! Maar goed..bij de Aldi hadden ze wat hoor. En ook meteen nootjes en koekjes. Lekker voor onderweg of zo maar.

20220803_182951

Wat gegeten bij een italiaans tentje. Heerlijk. Vervolgens de laatste 15 mijl gereden en nu uitgeblust op de bank. Gesloopt!

Het is nu 22.45 uur. Tijd om het lampje uit te doen en te slapen. Want ik wil voordat er eentje gaat snurken...in slaap zijn gevallen.  Hahaha.

1. Miranda:
    4 augustus 2022
    Hahaha wat een leuk verhaal weer, zo kunnen wij ook meegenieten! Slaap lekker allebei😘
  2. Jochanan:
    Orlando 02:30 / Apeld. 08:30
    Eten is dus nu goedkoper dan op Times Square met Aldi, ook alles onder de 2 dollar, tuurlijk wel.
    Jullie hadden weer een geweldige dag met meer dan 30° maar het voelde als 40°? zeker met al die space motoren. (Hier ook 30°) Had jullie wel in ruimtepak willen zien.
    Straks weer fijn achter de alligators aan.
    Een fijne dag weer en veel plezier. 🍀💪🏼
  3. Yvonne:
    4 augustus 2022
    Weer een mooie dag voor jullie.
    Lees net dat Kennedy Space Center net zo groot is als flevoland. Wat een oppervlakte zeg.
    Kon je ook retour boeken voor de maan?🤣
    Maar alle gekheid jullie hebben weer leuke foto's . En een mooie dag maar weer.
    Veel plezier samen dikke💋