Reisdag naar Orlando

3 augustus 2022 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen wederom rustig aan gedaan. Vandaag is onze reisdag zeg maar. Rond 10 uur gingen we op zoek naar een eettentje. Nog een laatste ontbijt. Nou dat heb ik geweten: slechts 43 dollar de duurste tot nu toe. Ik schrok me dood. Waarvoor ? Een broodje met kip (half stokbroodje), croissant ham/kaas en 2 smoothies.

Maar goed...de munten moeten rinkelen 😀😀Als ik thuis kom, zal ik me baas opslag vragen.

Vervolgens nog even wat water gekocht voor onderweg en om 12.15 uur werden we opgehaald. Echt zo goed geregeld dit! 13.00 uur waren we bij het vliegveld.

20220802_12380320220802_125908

Koffers ingecheckt en toen maar weer wat gegeten. Nou ja ik niet, Brian wel. Die heeft altijd honger.  Die eet me echt arm. Gelukkig waren we maar 60 dollar kwijt. En terwijl ik het eten echt goor vond. Cola er door doen had ook geen effect, dus dan maar laten staan. Ja zonde, maar me mond stond in de fik van dit eten. Alles gaat overigens digitaal. Op de tablet kun je een code scannen en het menu staat op je telefoon. Je bestelt en betaald met creditcard. En zo ff later komt iemand je eten brengen. Terwijl we aan het wachten waren, kon Brian ff werken.

20220802_134618

Boarden om 15 uur en waarom we later weggingen, geen idee maar we hebben echt lang in een stinkheet vliegtuig gezeten. De vlucht duurde 2.5 uur geloof ik. Nou ogen dicht en pitten maar. Dat heb ik dus ook gedaan.

20220802_13010820220802_14512520220802_15070520220802_15134220220802_175439

De koffers hadden we vrij snel. Hup naar Alamo en de auto opgehaald. Dan staat er een hele rij auto's waar je uit kan kiezen. Zullen we deze doen of toch die andere. Brian heeft wel 3x heen en weer gelopen. Uiteindelijk een auto gekozen. Zal morgen foto maken. Het is een Nissan dat weet ik.

20220802_184945

En dan..ja auto rijden kan ik wel, maar waar moet je heen? Gelukkig had ik op mijn telefoon de kaarten van Florida gedowload, net zoals ik voor New York had gedaan.

We stapten in de auto en Bluetooth werd meteen ingeschakeld.  Muziek van meneer! Echt waar...dan moet je mij hebben. Uit die muziek. Ik moet kijken waar we heen moeten. Geen tolweg genomen, dus dat was 10 min langer rijden.  Ach prima. Muziek mocht nu wel aan, maar dat zingen van Brian. Pfff stressfactor was soms ff hoog.

Uiteindelijk na 40 minuten ong. Zagen we ons hotel vanaf de snelweg. Maar eerst moest er weer gegeten worden. Nou kan je zeggen, zelfs ik had honger. Spareribs met frietjes. Heerlijk! En dat bij een steakhouse. Echt lekker hoor.

20220802_201928

Aangekomen bij hotel, voucher laten zien en sleutel gekregen. 1ste verdieping. Oke thank you. Komen we daar zien we een bordje. Wat alligators?? Hier....juist ja.

20220802_213603

Niet in het water gaan, niet naar het water gaan en niet voeren stond er op het bord.  Maar dat konden we niet lezen. Brian zei: mam ik ga wel ff kijken. Nou na het lezen van dit bord, durfde hij niet meer terug te lopen. Hahaha.

20220802_213722

De kamer is echt super. 2 aparte bedden. Dus we zullen hoor hier goed slapen. Maar nu voel ik geen benen meer en wordt me kussen niet snachts onder me hoofd weggetrokken.

20220802_223724

Op naar morgen!

1. Jochanan:
    06:30 Dutch time
    Wat een reis, wat een verslag.
    Ik schiet steeds in de lach, sorry hoor.
    Terug in Ned, moet je dit echt verder uitwerken en publiceren.
    Veel plezier weer en pas op met de beestjes, kijk ze maar een beetje lief aan.🤣🐾
  2. Robert Ververda:
    3 augustus 2022
    Mooi verhaal weer. Wat is het eten duur zeg! Effe uitrusten en weer gaan zou ik zeggen. Jullie hebben nu een mooie dikke auto zodat je kan “cruisen” geniet straks van de trip naar Key West. En ja pas op voor de krokodillen.
  3. Miranda:
    3 augustus 2022
    Zozo wat een reis weer!! Nu lekker slapen zonder Brian tegen je aangeplakt😂

Ik heb het even opgezocht:

Wanneer ze onder water zijn, zijn ze te herkennen aan de kleine belletjes die boven komen. Als je dit ziet, kom dan niet in de buurt van het water en ga er zeker niet in! Als je toch onverwachts in aanraking komt met een krokodil is het goed om rustig achteruit te lopen en geen onverwachte bewegingen maken.

Nou see you later aligator😘
  4. Yvonne:
    Weer een mooi verhaal.
    Je laat ons ook hier weer mee genieten.
    Nu kunnen jullie zelf met de auto verder Maar eerst 2 dagen Orlando verkennen
    Lekker genieten samen.
    Dikke kus voor jou en Brian