Nieuwe lange dag

31 juli 2022 - New York City, Verenigde Staten

Na een voor mij gebroken nacht, werd Brian om 5.30 uur wakker. Ja ik toen ook. Je raad het nooit hij ging sporten. Mam ik ga ff, dan kan jij uitzoeken wat we vandaag gaan doen. Tuurlijk...haha. gewoon relaxen zeg maar.

Na het douchen liepen we om half 8 al buiten. Echt zo rustig ten opzichte van gisteren. Snap ik wel. Iedereen sliep nog. Maar nee wij gingen naar buiten.

Op naar het ontbijt. Nou de foto zegt het al. Het was een mega ontbijt voor slechts 37 dollar.  Echt te gek voor woorden, maar ja je moet toch eten.

Vervolgens zijn we naar Empire state building gelopen (15 min). We konden er helaas niet in, want we moesten reserveren.  Dat hebben we gedaan voor half 8 savonds. Nou dan hebben we nog een lange dag te gaan.

Half 10 stapten we op de hop in hop off bus. Een hele ervaring. Het eerste rondje hebben we volledig gedaan en toen zijn we nog 3 haltes meegegaan. We stapten uit bij de City Hall om vervolgens uit te komen bij het 911 memorial.  Terwijl we door de straat liepen, dacht ik ineens dat hier destijds de grote stofwolken door de straat heen gingen. Onvoorstelbaar!

Het plein was echt wel indrukwekkend zeg. We waren inmiddels al aardig moe aan het worden en hebben geluncht daar vlakbij. Chique bedoeling.

Na de lunch zijn we het gebouw One World   Observatory binnen gegaan. Wouwwwww. Het uitzicht was ook zo mooi.

We zijn weer de hopinhopoff bus ingestapt. Op naar het volgende.

Rond 17 uur hebben we wat gegeten en zijn weer terug gaan lopen naar empire state building. Want we mogen naar binnen. Ook erg indrukwekkend hoor. En het uitzicht...wouw en met zonsondergang.

17.991 stappen geeft mijn teller aan en 12.89 km gelopen. Mijn voeten en kuiten zijn gesloopt...haha moe dus.

Afgezien van deze gebouwen bewonderen, hebben we ook leuke en goede gesprekken met af en toe een traan. Ja dat zeg ik hier gewoon. Het is gewoon zo bijzonder dit avontuur.  Een kadootje!

Wat allemaal gezien:

City Hall, Brooklyn brug, 911 memorial, one world oberservatoy, Hudson Yards, Vrijheidsbeeld, Wallstreet: pff te veel om op te noemen. Het was weer een super leuke dag.

20220730_20112020220730_20142020220730_141948 20220730_19505720220730_20004320220730_075224 20220730_20265320220730_10142520220730_14043820220730_10491620220730_100220

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Maryam Cooiman:
    31 juli 2022
    Hallo Petra ,leuk dat ik iets kan schrijven in je blog, wat een bijzondere tijd zo samen met je zoon ,samen een stukje tijd inhalen ,wens jullie nog een bijzondere reis en voorzichtig onderweg liefs Maryam
  2. Miranda:
    31 juli 2022
    Super om te lezen en te zien, wat een indrukwekkende reis. Fijn dat jullie samen genieten❤️
  3. Robert Ververda:
    31 juli 2022
    Ja, Ground Zero is erg is drukwekkend. Je kan je idd moeilijk voorstellen dat daar al die gebouwen gestaan hebben en wat voor een ravage het daar geweest is. Mooie reis en geniet er samen van 👍👍
  4. Yvonne:
    31 juli 2022
    Wat een mooi reisverhaal van de dag die jullie samen mochten beleven.(en wij ook)
    Dat filmpje van Groun Zero wat indrukwekkend met al die namen.😪 lieverds geniet er samen van.
    Dikke💋
  5. Marieke:
    31 juli 2022
    Super leuk hoor. Aanrader is ook om de gratis ferry te nemen naar Staten Island. Geeft mooi beeld van vrijheidsbeeld. Als je aankomt op Staten Island kun je gelijk weer terug. Geniet er nog van
  6. Miriam:
    31 juli 2022
    Wat een mooie indrukwekkende reis 😘
  7. Henk:
    31 juli 2022
    Wat een bijzondere stad is het hè. Zo veel en die hoge gebouwen op een eiland. Zeer indrukwekkend allemaal.
    En fijn dat je ook de tijd heb om goede gesprekken te voeren. Zeer waardevol. Onvergetelijk.
    Geniet van alles. Zorg voor elkaar en blijf heel 😘